09 Januari 2008

ONSPEED tingkat kelajuan capaian dail masuk


Syarikat pemecutan Internet United Kingdom (UK), ONSPEED bersama Teamwork, sebuah syarikat strategik & telekomunikasi tempatan, telah melancar sebuah program kemasyarakatan di Malaysia bagi mengatasi jurang digital. ONSPEED akan digunakan di Malaysia serta lain-lain negara di rantau Asia Pasifik untuk membantu kerajaan mencapai sasaran meningkatkan kadar penembusan jalur lebar. Melalui program dikenali sebagai 'Up and Over the digital Divide - With ONSPEED', sebuah sekolah & persatuan perniagaan tempatan akan dilengkapi dengan ONSPEED secara percuma selama setahun. Syarikat akan menilai kesan ONSPEED ke atas komuniti berkenaan & menggunakan pengalaman itu untuk membantu masyarakat di tempat lain di rantau ini bagi mengasingkan kaedah inovatif & kos efektif menggunakan ONSPEED ketika menangani masalah jurang digital itu.

Syarikat tersebut peka dengan matlamat utama kerajaan untuk mencapai sasaran 10% keseluruhan penduduk dapat menikmati faedah Internet jalur lebar menjelang 2008. Oleh itu, tidak mustahil kesan aplikasi ONSPEED terhadap kira-kira 2.5 juta pelanggan dail masuk sedia ada di Malaysia boeh dirasai dalam tempoh sehari. Dengan hanya membuat satu proses pindah turun (download) mudah perisian ONSPEED ke dalam komputer, pengguna sudah boleh melayari laman web & menghantar atau menerima e-mel 5 kali lebih laju tanpa perkakasan tambahan. Perisian ONSPEED boleh digunakan pada sebarang penyambungan Internet di mana sahaja di dunia ini tanpa menghiraukan siapakah penyedia perkhidmatan itu.

Keunikan ONSPEED ialah ia amat memudahkan, secara automatik perisian ONSPEED yang dipasang dalam komputer pengguna akan memampatkan data disalurkan. Rahsia di sebalik kejayaan ONSPEED ialah Pemampatan Kandungan Sensitif (CSC). CSC diasaskan pada satu siri algoritma kompleks mampat yang mengoptimumkan kandungan setiap fail dalam e-mel atau laman web, sekaligus ia menghasilkan keputusan dramatik dari segi kelajuan capaian. Teknologi pemampatan itu dilandaskan pada 9 paten. Faedah ONSPEED kepada pengguna bukan saja meningkatkan kelajuan penyambungan ke Internet, malah boleh membantu menjimatkan masa penyambungan, terutama pengguna yang menggunakan kaedah dail masuk (dial-up). Kos ONSPEED ialah RM15 sebulan berbanding kos dail masuk RM15 sejam tidak termasuk yuran tahunan. Dengan ONSPEED, pengguna dail masuk boleh berjimat setiap minit ke atas masa penyambungan. Kecekapan & produktiviti boleh ditingkatkan sehingga 500% , hanya membabitkan kira-kira seperlima daripada kos keseluruhan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...